Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 1 februari 2009

Närkontakt även idag

Idag var mamma och jag på en tur i spåren. Vi valde att åka på högslätten både elljusspåret och sen en tur över till KA5 5 km spår. Det blev alltså en tur på 7-8 km. Det var fantastiskt vinter väder med ca -8 och sol, det kunder inte vara mycket bättre med andra ord. Spåren var bra och det var ganska ennkel åkning i alla fall för mig. Men trots detta hade jag närkontakt med snön vid ett par tillfällen. I båda fallen var det i en nerförsbacke med sväng. Jag måste öva på att svänga när det inte finns spår (räls) att stå i. Men det går ju bättre och bättre för varje dag. Men det är fortfarande trist att bli omåkt. Tävlongsmänniska som jag är har jag lite svårt för att någon kör om, men även detta är bra träning. Jag vet ju att jag inte har en chans, när det gäller skidor.

2 kommentarer:

Mange sa...

Jag har allvarliga funderingar på att skaffa längdåkningsgrejer, så om jag gör det får vi ta ett träningspass tillsammans. Jag är inte så stabil på skidor jag heller tror jag så det blir nog ganska jämnt :)

Åsa sa...

Låter som en bra ide. Skulle vara kul.