Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 8 februari 2009

Massor av snö

Det har landat massor av snö över Västernorrland och Härnösand. Det har snöat galet mycket i natt så vi vaknade till insikten att det krävdes en insats, det nu var det bara att ut och börja skotta snö. Min plan för dagen var att ta en lätt tur i spåret, men det var bara att inse att det inte skulle bli något bra före och att jag troligen inte skulle orka både skotta och åka skidor. Har ju legat sjuk i veckan så jag ska vara försiktig men kroppen. Jag valde skottning för att göra min insats till att vara en god granne, det brukar ju dessutom vara trevligt.

Några av oss grannar träffades ute på gården och tog fram skyfflar och snöslunga för att börja arbetet med att röja snön. Snön fortsatte att vräka ner så det tog förstås mycket kraft och energi. Efter att skottande tände vi grillarna och grillade korv och värmde oss med kaffe som lunch. Gott och mysigt efter allt slit, tyvärr så hade gården nästan snöat igen igen när vi gick in.

Korvgrillning hör på något sätt vinten till här är vi på Eriksbergsgränd i full fart med att grilla lunch korven efter slit med att skotta gården. Men det snöar fortfarande så gården är alldeles översnöad igen, krävs nog en insats även ikväll.

Inga kommentarer: