Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

måndag 16 juni 2008

Utflykt med jobbet.

Idag var vi på utflykt med jobbet. Det var alla vi som sitter på kontoret i massabruket. Riktigt kul att hitta på något annat med arbetskamrater. Ofta ses vi ju bara på möten och i våra yrkesroller. För att driva utvecklingen framåt och skapa den gemenskap som krävs för att vi ska lyckas nå våra mål är denna typ av aktiviteter viktigare än vi tror.

Dagen bjöd på utflykt i vårt vackra höga kusten och Nordingrå. Vi samlades ute på parkeringen utanför fabriken. Jag var den som fick ansvaret för att transportera bussen från Härnösand till Väja. En Ford buss, jag kan inte påstå att vi är så bra vänner jag och Ford familjen gillar inte att köra bilar av detta märken men det är inte alltid man kan bestämma trots att det var hyrbil.

Vårt första stopp var Bönhamn. Här hade vi en paus eller väntetid kanske man ska säga om jag ska vara ärlig. Men det är fint där så jag väntar gärna där. Vi tog sedan båten ut till Högbonden.



Väl där fick vi fika på toppen, jag och mina kaffedrickande kolleger tömde 4 stora termosar med kaffe. Det var riktigt fint där ute lugnt och skönt och fantastisk utsikt. När vi kom ut på förmiddagen var det ganska dimmigt så vi såg inte så mycket av vad naturen hade att bjuda på men det klarnade upp medans vi var där.



Vårt andra stopp var Manaminne. Även detta en upplevelse för alla er som har vägarna förbi höga kusten eller som bor här är Manaminne helt klart värt ett besök. Massor med gamla och nya prylar stora som små. Och roliga utställningar. Här åt vi också en god lunch bestående av lax och potatis. Mycket gott.
Om nu funderar över öppettidernamannaminne så kan ni se dem här...
Man kan också med lite tur få veta ut dagen väder se ut att vara. (i Norska huset)

Efter detta var det så dax att ta sig tillbaka till verkligheten och bruket. Vi tog det dock ganska lugnt hem och njöt av den fina naturen kring Nordingrå.

Sammanfattningsvis kan jag säga att det var en lyckad dag.

Inga kommentarer: