Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

måndag 23 juni 2008

Midsommar på Ringkallen

I torsdags kväll kom hela gänget till mig. Elin var den som kom först och vi åkte vi till Birgitta för att hämta tält mm som vi skulle låna. De andra kom senare med bil från Skåne Efter att fått i oss lite kvälls mat och fixat sovplatser till alla fick vi några timmars sömn bara för att vakna till ösregnet på midsommaraftons morgon. Men det blev lite ljusare när vi fått i oss frukust och vi åkte iväg till Ringkallen med förhoppning om sol i paradiset.

Vädret ute i Nordingrå var betydligt bättre. Väl ute på klippan åt vi en god midsommar lunch på en av Sveriges vackraste fikaplatser. Sill, paj, potatis mm. Jättegott.

Efter maten blev det så dax för klättring. Vi började med en enkel led Djupa vågen, efter att alla gjort lyckade försök att komma upp till toppen var det fika dax. Kokkaffe på trangia, jordgubbar och choklad. Oj vad gott det var.

Efter fikan gav vi Lepra en chans.
Det var lite svårare klättring men alla gjorde bra försök.

Efter en lång dag på klippan var det så dax för att gå ner och slå upp tälten och fixa mat. Grillad korv över öppen eld. Det var länge sedan jag åt korv lagat på detta sättet men oj vad gott korv kan vara ibland. Och mysfaktorn var mycket hög. Vi satt vid elden hela kvällen och bara njöt av fint väder och trevligt sällskap. Vilka fantastiska vänner jag har.

Efter några timmars sömn i tältet tog vi ett morgondopp i havet innan vi gick ut till klippan igen.

Inga kommentarer: