Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

onsdag 4 juni 2008

I fäders spår för framtids segrar

Är nu hemma och kan pusta ut efter två intensiva men mycket roliga dagar på jobbet. Vi har haft internationellt besök från våra systerbruk ute i Europa Österikare, Slovaker, Tyskar, Polacker och så vi svenskar förstås Det var kul att få träffa och höra hur det funkar på de olika bruken. Jag har insett dessa dagar att vi står inför helt olika problem men att vi mer gemensamt och att om vi utnyttjar våra kunskaper och styrkor tillsammans blir vi mycket starka.

Efter en dag sittande i ett varmt konferensrum och kanske till och men en överdosering av loka var det tid för kvälls aktiviteten. Kvällen började men en flotttur längs ångermanälven. Trots att vi på flotten var 14 starka karlar och lilla jag lyckades vi inte träffa målet, (bryggan) utan fick bli hämtade med båt. Lite smått pinsamt men det var kul, och mysigt. Väl i land var det så dax för femkampen i sann vasalopps anda. Fast på grund av snöbrist blev det inte på skidor. Naturligtvis började vi vid Berga by och gjorde uppehåll i Mångsbodarana, Risberg, Oxberg och Hökberg innan vi nådde målet i Mora. Smågan, Evertsberg och Eldris åkte vi lite snabbare förbi.

Efter 5-kampen som om jag ska vara ärlig gick mindre bra för mig och mitt lag var det tid för middag. Vi satt i en trevlig husbastuflotte inredd i sann vasaloppsanda. Maten lagades på plats i och var mycket god. Vasaloppstokig som jag är trivdes jag som fisken i vattnet. En mycket lyckad kväll med andra ord. Det var inte lika kul att stiga upp tidigt i morse dock fick bara några få timmars sömn.

Inga kommentarer: