Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

tisdag 5 oktober 2010

Ut med det gamla in med det nya

Helgen började med att Christer kom med en stor påse nya tratttisar och till och med en del trumpeter. Det var bara att börja renas och lägga på tork. Det slutade med att det fanns trattisar lite här och där i lägenheten. När väl all svamp var fixad var det hög tid att gå och sova.

Lördag morgon startade med att vi åkte till tapetaffären för att köpa extra spackel och lite annat. Väl hemma igen bars alla möbler ut från sovrummet, om det var ont om plats innan var det ännu mindre nu. Sen började vi dra ner tapet från väggen. Det blev tillslut 3 säckar från fyra generationer tapet mode, ljusbrunt randigt, grönblommigt, rödblommigt, och till sist en vitrutig tapet. Det tog tid och kanske drog vi ner för mycket men nu är det gjort och väggarna är spacklade. Slipning av väggar, mer målning av tak och element. Sen kan de nya tapeterna få komma upp.

Efter helgen var det därför riktigt skönt all lämna byggarbetsplatsen och åka ner till Skellefteå igår eftersom jag ändå ska jobba här idag,

Inga kommentarer: