Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

fredag 15 oktober 2010

Vinterns första snö.

Igår vaknade jag till att det började bli vitt på marken, igår vet jag inte om jag kan säga att det var så roligt för det var några få grader varmt och den snö som stannade kvar på marken var mer slask än snö. Med andra ord var det blött blött blött. Detta betydde också att det var grymt halt när det sedan frös på under kvällen blev det riktigt halt. Idag är det kallare och inte så blött men dock fortfarande halt. Men det är vitt och fint och det känns som att vintern är här men det ska bli varmare till veckan så jag får nog vänta lite till innan vi får vinter på riktigt och skidor och bräda kan plockas fram.

Inga kommentarer: