Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 24 oktober 2010

Slå sönder och bygga upp

Helgen var noga planerad, in i minsta detalj vad som skulle göras och när. Men redan på fredagen var det något som gick fel. Christer kom efter jobbet och efter att vi fått i oss lite mat så satte vi igång att jobba men inte med det jag planerat att vi skulle göra nämligen att göra klart den sista väggen i sovrummet. Istället rev vi ner allt i klädkammaren så att alla hyllor garderoben hamnade ute på balkongen. När vi vaknade på lördagen fortsatte vi att riva men nu gick vi lös på väggarna mellan sovrum och klädkammare och klädkammare och vardagsrum. En riktigt rolig syssla men det blev massor av dam. Vad vore renoveringslivet utan en kofot och sticksåg. Allt detta slit bara för att idag sätta upp väggen på nytt. Inte är det lätt att vara byggare Bob när fröken Hansson inte kan bestämma sig för vad som ska göras när. Men tur att han är en förstående kille, Christer eller som han nu mer kallas Byggare Bob.

Så det blev inte någon tapetsering i hall och sovrum. Istället så revs väggar som sedan byggdes upp igen. Kan anses som ogjort arbete men det var helt enligt planen även om det inte var dagens. Garderoberna i hallen revs bara för att inse att de inte fanns någon vägg där bakom. Tur att jag var försiktig med kofoten, lovar att kylskåpet svävade i fara ett tag. Men jag upptäckte att det inte fans någon vägg innan jag tog i men full kraft. Tur var det för det hade inte varit kul att slå sönder kylskåpet.

Statusen på renoveringen är med andra ord, sovrum, nu är väggen hel och redo att ställa in garderober från ikea men sista väggen är fortfarande otapetserad. Hall garderoberna är ute tapeterna nere, annars återstår upp men nya tapeter, måla tak och lägga nytt golv. I alkoven är väggarna borta annars är allt kvar. Vi har det vi gör helt enkelt men nu har vi nog passerat botten och börjar se hur fint det kommer att bli när det är klart.

Inga kommentarer: