Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 14 februari 2010

En fantastisk helg i en vit skuleskog.

I helgen kom Carolina & Pär och deras kompisar Sara & Axel upp för att åka ut på tur med skidor och ha det bra. Vi kan verkligen säga att vi hade vädergudarna med oss. Vi bestämde denna helgen redan för några månader sedan innan vi hade någon aning om att vi skulle få denna vinter med så fantastiskt mycket snö. Att vi dessutom skulle få två dagar med strålande som och inte så kallt bara några få minus kan man önska något mer. Jag tror inte det.

Vi samlades på Höga Kusten hotellet, min resa till Piteå gjorde att jag kom lite senare och han först till badtunnan. Men det var det värt! Jag fick i alla fall vara med en stund om att sitta under stjärnorna och bubbla och titta ut över Höga Kusten bron. På lördag morgon åkte vi ut till skuleskogens västra entre. Därifrån åkte vi skidor till Skrattabortjärn. Det var en trevlig tur trots att det inte var lätt. Många fall och mycket kravlande i snö. Väl framme vid stugan skottade vi först oss fram till vebbod och toa och sedan skottade vi fram eldstaden, så att vi kunde grilla korv. Behöver jag säga att den smakade himmelskt gott.

När mörkret föll kröp vi in i stugan och eldade den varm. Vi fick sällskap av ett annat gäng på tre personer som också hade denna goda ide att skida i skuleskogen. Men det fanns plats för oss alla så det var bara trevligt.

I morse vaknade vi efter en natt med god sömn i en varm stuga. Även idag var vädret fantastiskt. Vi åkte tillbaka via utkiken. Väl tillbaka från turen åkte vi till Thero på HCC och drack lite kaffe, trevligt att träffa honom också.



Inga kommentarer: