Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

tisdag 4 januari 2011

Träningsdag 2

Vaknade av att kroppen ömmade både här och där. Men det var inte så mycket att göra åt saken mer än att gå upp sätta på sig träningskläderna, äta en ordentlig frukost. Efter att borstat skidorna lite och förbättrat fästet med ett lager blå valla var det bara att skida upp till myren. Idag tog jag och Ea sällskap, vi åkte i ett lagom tempo upp och väl där åkte vi tre varv. Ett utan stavar ett med stakning och ett med diagonal åkning med stavarna som fokus. Nyttingt och jobbigt. Sen åkte vi ner igen, totalt fick vi ihop ca 25 km på förmiddagen. Efter lunch hoppade jag över turen till stan och vilade lite istället. Det var grymt skönt att få sova lite innan eftermiddagspasset som idag var med Håkan Westin, vi fick öva lite teknik och att åka i backe, något jag behöver för att sluta vara så skräckslagen när det går för fort.

Efter teknik och styrka hade vi föreläsning och träning och kost. Hur ska man äta för att orka mer och hur fungerar kroppen när vi är så galna att vi gör slut på våra kolhydrater. Nyttigt att får höra. Tror man behöver höra det om och om igen för att allt ska gå in.

Men nu är det vila som gäller, sova ett antal timmar innan det på nytt är tid att ställa sig på skidorna.

Inga kommentarer: