Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

måndag 3 januari 2011

ca 21 km i spåren

Dagens första pass på skidor var ett långpass på ca 21 km . Vi började med att åka upp till myren, väl där åkte jag ett varv utan stavar och ett kort varv med. Jag har lite svårt att få ihop tekniken med stavar och skidor samtidigt. Det går jättebra att köra utan stavar om man ser på tekniken, men när stavarna kommer med har jag svårt att få det att flyta på bra och att använda stavarna för att komma framåt. Dagens pass var ändå helt ok, det var lite jobbigt att åka upp till myren men väl där gick det bra. Jag vet inte hur jag ska göra imorgon om jag åker bil upp och sedan satsar med på att åka teknik där uppe. Vi får se hur det känns imorgon. Men nu ska jag vila en stund innan det är dax att sätta på sig skidorna igen för ett teknikpass och därefter lite träning av styrka.

Inga kommentarer: