Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 25 december 2010

En vit jul

För andra åtet i rad har vi även i Skåne firat en vit jul. Jag var lite nervös över att inte ta mig ner eller hem eller vad man nu ska säga. Men det gick relativt bra. Jag är dock glad över att jag åkte ut till Kallax med egen bil och därför var på flygplatsen i god tid. Mest för att jag i god tid skulle ha tid att överväga mina chanser att komma hela vägen till Sturup med tanke på det snöfall som det varnades för på TV. Men det skulle inte vara några problem och så var det inte heller. Däremot var det lite cirkus när alla andra som skulle med flyget kom med alla sina väskor och det skulle checkas in och lämnas väskor mm. Fullt med folk som var som yra höns nästan en komisk syn men jag är glad att jag hade mitt klart då.

Jag kom ner till Skåne i nästa utsatt tid det enda problemet var att det tog lite tid innan vi fick landningstillstånd för att gå ner på ett skottat sturup. Väl på marken inser jag att det blåser mycket och därför driver det en del men i övrigt är det inte så farligt. Men en sak är säker dom är Mycket sämre på att skotta här än hemma i norr, och det är troligen därför det blir mer problem i trafiken plus ovanan vid snö förstås.

Igår på julafton var vi som vanligt hos mormor och morfar, i år var även syrran och Rikard hos oss och Sven-Arne och Gunilla. Det var en trevlig kväll med massor av mat. Vi hade också varit lite snälla för tomten kom med julklappar. Speciellt snäll verkade det som att Anna hade varit.

Inga kommentarer: