Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

tisdag 21 december 2010

December har gått fort

Jag måste säga att jag har svårt att förstå var tiden tar vägen. Men fort har det gått den här december. Jag kan sammanfatta denna månaden med att det har varit fortsatt kallt och men snön har inte kommit i större mängd förrän i helgen och då har det och andra sidan kommit massor. Det har snöat och snöat och snöat, den planerade långturen fick ställas in. Men jag var ute på en skön tur i fredags och en fin tur i fredags. Efter skidturen var vi hemma på julfika hos Peter och Cecilia, massor med god fika och julklappsspel, stor kamp om klapparna roligt och trevligt. Lördagen firades med traditionsfika på kanel och lite julhandel förstås. På kvällen åkte vi hem till Peter och Jenni spelade spel och drack te, trevligt trots att jag och Christer gick förlorande ur "striden". Under söndagen tog vi det mest lungt innan vi åkte hem till Christers föräldrar för att äta söndags middag. En skön helg med andra ord även skidmilen saknas.

Inga kommentarer: