Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 1 november 2009

Curling på riktigt

Idag har jag provat något helt nytt eller i alla fall helt ny med rätt utrustning och i full storlek. Det var öppethus på Curlinghallen så jag, Anna och Per gick ner för att prova. Det var inte så lätt som det ser ut men det var kul. Efter några försök gick det ganska bra att få iväg stenen men att avgöra vilken fart den skulle ha var ju totalt omöjligt. När jag väl fick till det så att den fick lite fart så var det totalt omöjligt att få stop på den så att man skulle få poäng. Men det var kul att få prova och det är något jag gärna gör om.

Dagens stilpoäng får Anna som lyckade att se ut som det proffs hon är i sina tankar.
Dagens vurpa får jag ge till mig själv så inte hade full koll på glidfoten hela vägen och därför hamnade på magen på isen.

Döm dock om min förvåning när jag såg att dom hade snott iden om en minivariant av curling. Istället för enkronan så var det en liten mini sten av plast och sängen var bytt till en plast bana. Annars samma som sängcurlingbanan på Mörtan.... Ni som brukar åka dit vet vad jag talar om.

Inga kommentarer: