Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 21 november 2009

Vårdag i november

När jag idag vaknade i de södra delarna av vårt avlånga land var det till blå himmel och sol. Som ett bra bevis på att dagen skulle bli bra. Förutom de strålarna jag såg genom tågfönstret i Gävle igår så har jag inte sett solen på bra länge nu. Minst en vecka tror jag.

Första kvällen ner i skåne träffade jag min syster, Indisk mat, Bio och tjejsnack. En mycket trevlig kväll. Flimvalet föll på "Så olika", en bra och varm film som jag kanm rekomendera en ruggig höstdag.

Denna solig dag började med att jag tog en joggingtur till havet och ut på bryggan. Där satt jag sedan i solen och mös till Mamma och syrran kom med våra grejer för att vinterbada. Trots kalla vindar från havet hittade jag en plats med lä på bryggan och i solen var det riktigt varmt. Dagens vattentemp. var 7 grader, tyvärr var det mycket vågor och grumligt vatten så vatteförhållandena var inte lika bra som i luften men vad gör väl det. Jag är i Skåne och då ska det doppas i havet.

Efter badet åt vi en god lunch innan det var dax att bege sig till Malmö och Baltiska hallen för kvällens Lars Winnerbäck konsert. En händelse som jag sett fram emot länge nu, och jag blev inte besviken. Låtvalet var enligt mig mycket bra, lite mer "hösttempo" i framföraden jämfört med tidigare konserter jag varit på (bara sommartid) men det passade alldeles utmärkt. Dessutom var många av mina gamla favoriter med som jag inte hört live så ofta också med och det blev jag glad för.

Tack Lasse W för en trevlig kväll (kanske blir det återseende i Sundsvall, någon som vill följa med?)

Inga kommentarer: