Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 21 maj 2009

På besök i sommaren

Då var jag på besök i Skåne för några dagar. Lämnade jobbet igår efter att åskan gått och fabriken bilvit svart. Men jag hade ju ett tåg och passa så jag fick lämna fabriken trots att allt tvärstannat med allt jobb som det betyder. Jag han i alla fall med tåget, vaknade efter en skakig natt helt förvirrad när en elak konduktör från SJ sa att nu är vi snart i Lund. När jag steg av tåget var det som att komma till sommaren. Inser i dessa tider att vi bor i ett långt land. Hemma i norr eller mitten av Sverige om man ska vara exakt har vi fortfarande vår, där nätterna och mornarna fortfarande är kalla. Här står allt i blom och pollenchcken är tydlig. Men vi har ganska grönt hemma också men inte som här.

Jag tog bussen hem till mamma där jag bjöds på en god frukost. Efter det åkte vi till mormor och morfar. Där bjöds vi på världens bästa köttbullar. Alltid lika kul att komma hem till dom i skogen. Nu sitter jag hemma hos syster yster och vi ska ha en kväll med tjejsnack bara vi två. Ska bli kul.

1 kommentar:

Mamma sa...

Jättehärligt att ha DIG hemma igen om än bara för ett par dagar.
Skall bli härligt att träffa er båda älskade barn imorgon
VÄLKOMNMA till Bjärred

Kramr från Mamma o Svenne