Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 24 maj 2009

Helgen i Söder

Nu är helgen nästan slut. I fredags var jag och syrran på stan i Malmö, jag köpte ett nytt liggunderlag typ termarest men ett annat märke. Efter en god suchilunch gick vi till klätterblocken i Västra hamnen. Där mötte vi upp Jessica och Henrik (syrrans sambos bror). Det var trevligt men klättringen var lite läskig. Det var mycket överhäng och mna skulle trillat på grus så det var inget att rekomendera. Efter detta åkte vi hem till pappa och Brigitta för att äta middag.

Lördagen var jag mamma och Svenne inne i Lund. Även nu handlade jag lite prylat för att sova ute, sovsäck och lite ny klättergrejer. Nu hoppas jag att jag kan sova ute utan att frysa. Men det ska jag förhoppningsvis göra. Det var nog på tiden att köpa en ny sovsäck med tanke på att den gamla har massor med år på nacken.

Inga kommentarer: