Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 3 maj 2009

Oflygen på grund av snö, dimma och blåst.

Dagen har visat stora kontraster. När jag vaknade i morse och tittade ut genom fönstret såg jag stora svarta måln. Men eftersom jag vaknat av min egen biologiska klocka bäddade jag ner mig igen för att försöka att sova lite till. När klockan var 7 och klockan ringde ¨såg det ut som att vädret var lite bättre och när vi kom ner till Sky Sport chansade vi på att åka upp till toppen. Men tyvärr så var det dimma och snö där uppe. Då blåste det inte så mycket men när snön försvann började det istället att blåsa. Så det blev bara att åka tillbaka ner med liften. Men som sakt om vi inte åkt upp hade vi inte haft chansen att flyga ner.

I alla fall, min spontana resa till Åre blev trots bara en dag med flyg lyckad. Jag fick vara ute i naturen och till stor del göra inget. Det är inte helt fel att flygvänta trots allt. I alla fall inte om man har trevligt sällskap och sol.

Inga kommentarer: