Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 21 april 2011

Träningen har börjat

Då finns det ingen återvändo. När cykeln nu är inhandlad och inställd för mig finns det ingen återvändo. Jag blir rastad så jag inte ens själv förstår hur mycket. Men det är roligt. Vi har varit ute på 3 turer och totalt har jag nu fått ca 9 mil i benen. Efter förra helgens 43 km tur i grym blåst har jag nu lärt känna min nya pärla. Och det var stor skillnad när jag satte mig på sadeln igår. Vi körde då 18 km med en snitt hastighet på 26 km/h dock kan man inte helt jämföra denna med de två tidigare eftersom vi då startade träningsloggen redan vid start. Igår väntade vi till vi kom ut på den större vägen. Men det känns ändå som att jag har fått lite mer koll på vilken växel jag ska vara på och när. Då flyter det mycket bättre på vägen.

Nu väntar några dagars ledigt. Vi kommer att försöka att fixa här hemma och få bort det mesta. Ska bli skönt efter att hållt på sen i höstas med att fixa här hemma. Ska bli skönt att bara kunna vara hemma och njuta och inte leva i en byggarbetsplats. Men vi får väl se hur långt vi hinner för vi är ju obotliga tidsoptimister både jag och Christer. Förutom renovering ska vi också ta och cykla träna en del på cykeln. Det har lovats vackert väder så vi får hoppas på fina cykel mil och en fin lägenhet.

Men nu ska jag se till och fixa lite mat. Börjar bli grymt hungrig så jag ska se till att ha maten klar när Christer kommer. Annars kommer jag nog att dö hunger döden tror jag.

Inga kommentarer: