Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 3 april 2011

April April

Då har vi passerat den dag på året då man skall vara extra uppmärksam på vad folk säger och var som står i tidningarna. Vad jag vet har jag blev jag inte lurad med och ingen uttryckte frasen "april april jag kan lura dig vart jag vill". Så jag tror att jag klarade mig från lurendrejeri. Men från detta filosoferande till lite uppdatering om äventyren.

Även detta äventyr visar vägen till skidliftarna i Kåbdalis. Denna gången var jag där med Christer. Vi hade en mysig helg där jag provade att åka skidor. Vet inte om det var lika kul som bräda men och andra sidan plogade jag mig fram, så det går kanske inte att jämföra. Måste nog prova några gånger till för att se om det är något jag ska fortsätta med. Förutom skidåkning så har vi bara haft det bra. God mat och massor av vila. På vägen hem stannade vi vid Storforsen, vi åt lunch och körde sedan upp till forsen. Tyvärr hade många av broarna förstörts av islossningen så det gick inte att komma så nära vattnet och isen. Men det var otroligt vackert där och vi får helt enkelt åka tillbaka om några veckor då framkomligheten förhoppningsvis är större och forsen mäktigare. Brytningen mellan vatten och is var ju idag inte så lätt att komma nära idag tyvärr.

Inga kommentarer: