Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

måndag 21 mars 2011

Kåbdalis i med sol och snö.

Efter en veckas jobb åkte vi på fredag eftermiddag till Kåbdalis med jobbet, vi var 30 personer som åkte en helg tillsammans till slalombacken. Alla hade olika syften med helgen, några som jag satsade på utförsåkning, andra satt i backen och grillade medan några åkte iväg skotrar. Oavsett vad vi gjorde så hade vi fantastiskt väder med sol och snö.

Fredagen bjöd först på ett par timmars åkning innan vi åt en trevlig och god middag med tjejerna. Efter middagen anslöt vi oss till de andra som hade haft middag i sina egna lägenheter. På lördagsmorgonen stod jag och Carolin först i kön för att åka upp i liften. Tyvärr öppnade inte den ankarliften så vi fick gå till sitliften och var inte först upp i backen. Dock var vi först ner. De bästa åken fick vi innan vårt första besök hos eldvakterna. Men hela dagen bjöd på fin åkning, tyvärr var det mycket folk och långa köer till liften.

På söndagen åkte vi hem efter frukost och jag åkte ner till Christer. Vi hade sedan en mysig eftermiddag. Efter en lång promenad och lite tittande på trädgårdsmöbler till balkongen sommar vallade jag våra skidor. Nu får det eventuellt vara någon dag i backen kvar av vintern innan det blir sommar aktiviteterna börjar.

Inga kommentarer: