Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

tisdag 10 maj 2011

Hur långt kan man cykla för en mjukglass?

Som nog alla vet är jag svag för glass i allmänhet och mjukglass i synnerhet så för mig är svart enkelt. LÅNGT och tur är väl det för det har varit några mil på cykel de senaste veckorna. Men jag har bara fått en mjukglass, men den var också stor. Tyvärr hade jag inte någon större mjukglass lust efter 107 km på cykeln. Hur det kunde komma sig vet jag inte. Kanske var det för att jag trots att vi cyklade sakta de sista milen fick kämpa som ett djur de första 5. Men det var en trevlig dag. Vi bestämde oss för att fara ut med cykel klubben och resan blev betydligt bättre än första gången men och andra sidan var ganska bra även i torsdags även om vi då fick släppa halvvägs. Denna gången släppte vi också efter ca 5 mil med då hade vi även en annan tjej med oss i vår grupp. Hon var betydligt tröttare än jag så därför fick vi en resa i lugnt tempo hem. Mjukglassen efter var god men pizzan var godare.

Vi har förstås gjort mer i helgen än att varit ute och cyklat även om helgen även började med ett backträningspass. På lördagen var Christer först på Jennis sista Pump pass på ett tag. Sedan gick vi som vanligt till Kanel och fikade. I helgen kunde vi dessutom sitta i solen och njuta. Efter fikat åkte vi och kollade möbler till kök och balkong till CWs lägenhet eller ska vi kanske säga Skellefte lägenheten. Vi slog till på ett nytt bord med 4 stolar och två mysstolar till balkongen, eller salongen som vi nu kallar den, det är ju trots allt inglasat.

Inga kommentarer: