Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 28 januari 2010

Österrike med ett rosa pass.

Det har varit tyst här ett tag nu ser jag och det beror inte på att jag legat på latsidan, snarare motsatsen. Jag har rest land och rike runt för nöjen och möten. Efter avstickaren till Säffle så åkte jag ner till Skåne för ett kortare stopp innan Alperna. Jag vaknade mitt i natten och insåg att jag glömt mitt pass hemma. Även om risken för att stoppas var minimal så var det ändå inte mycket att göra än att åka in till polisen och skaffa ett tillfälligt rosa pass. Tro inte att jag behövde visa det för någon, men med min vanliga tur hade vi troligen blivit stoppade om jag inte skaffat det där passet hade jag troligtvis stoppats vid någon gräns.

Efter ett antal timmar i bil genom Danmark och Tyskland var vi så framme i det Österrikiska bergen. Första dagen åkte vi inte upp i backen utan, spenderade den med att packa upp, handla och slappa.

Sedan följde 6 dagar i backen. Förutom 5 dagar i systemet vid vår by åkte vi en dag till Sa:Jakobs för fin åkning och rolig After Ski. När vi var trötta i benen latade vi oss på Marias, den alpstuga som vi hade som samlingsplats i backen. Dagarna avslutades med Bastu och god mat, ibland lagad på hotellet ibland hämtmat och en finmiddag men den skriver jag mer om i ett eget inlägg.

Jag kan sammanfatta resan som mycket lyckad, Tack Tobbe för inbjudan hoppas jag får åka med fler år.

1 kommentar:

Tobbe sa...

Tack för trevligt sällskap !