Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

måndag 21 december 2009

Härligt vinterväder även i Storstan

Fredag morgon vaknade jag till ett mycket kallt Härnösand, enligt min mer eller mindre bra tempmätare visade -20 grader. Vinterns hittills kallast uppmätta temperatur på min gata i stan. Men jag skulle ta bussen ner till Stockholm så det var bara att ta på sig undersället och gå ner till tågstationen och lämna kylan bakom mig. Men jag behöver inte vara besviken över att lämna det fina vintervädret bakom mig i norr för även nere i Stockholm var det kallt och vinter.

Kvällen spenderades i trevligt sällskap men kunsierna och några vänner till dom på Oscars teatern där vi såg en bra föreställning av "My fair lady" en bra föreställning med, bla Helen Sjöholm som den kraxande och sjön sjungande Eliza, och Tommy Körberg som professor Higgins. En mycket bra föreställning och trots att stolen jag placerats på hade mer att önska så var det en trevlig kväll.

På lördagsförmiddagen åkte för att träffa Carolina och besöka Karbin för att klättra. Kul att prova på nya väggar och nya probelm. Det fanns en hel del roliga leder att sätta tänderna i så jag hoppas att jag kan komma tillbaka och göra nya försök på nya utmaningar.

Väl hemma hos kusinerna i Sollentuna var det tid för spel som traditionen nu säger att det vi ska göra när jag kommer ner. Det gick dock inte så bra för mig. Även om det till en början såg bra ut så fick lyckades jag gräva min egen grop med ett enkelt misstag som kostade mig segern och äran och dessutom gjorde att segern i alla spel gick till en och samma person, dvs Peter.





Inga kommentarer: