Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 24 december 2009

En god och vit Jul.

Julafton firades som vanligt hos mormor och morfar i Veberöd. I år fick vi dessutom lyckan att fira julen med snö. På grund av att jag är relativt förkyld hoppade vi över den nya traditionen att gå och bada i havet på förmiddagen. Istället åkte vi hem till en väninna till mamma och fikade på vägen till mormor och morfar.

Som vanligt på julen äter vi massor av mat. Började med lunch med skinka och brunkål, sedan valde vi att se på Kalle och hans vänner kl 15 ( Vi valde där med bort Anna Anka) Efter kalle kom tomten och sedan var det tid att äta igen. Sill av olika slag, lax, korvar, sylta och massor av annat gott stod på julbordet. Detta gjorde att vi alla blev mycket mätta.

På kvällen kom kusinerna och önskade god jul. Det var trevligt att träffa dom igen, det är inte så ofta jag träffar dom.

Inga kommentarer: