Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

tisdag 22 februari 2011

Inför det öppna spåret

Nu börjar det närma sig, jag börjar dock att bli lite orolig för väder och vind som har utlovats att vara lite varmare än jag hoppats, över nollsträcket. Men än är det många dagar kvar och det kan ju ändra sig. Det börjar också bli lite nervöst över att nio mil är långt. Om man ska jämföra så är det som att åka från Piteå till Skellefteå och lite till men inte i bil utan på skidor. När man tänker på det så är det helt galet. Men och andra sidan är det roligt också.

Det ska bli kul att träffa Pär&Carolina förstås, nu återstår att kolhydratladda och vila mig i form de sista dagarna. Valla skidorna med glid och fäste kommer att bli en utmaning men jag hoppas på att få ett glid som gör att jag svävar fram i fäders spår.

1 kommentar:

Mamma sa...

I Fäders spår för framtids segrar....
Lycka Till Gumman på de 9 milen mellan Sälen och Mora.
Vi I Skåne håller tummarna och jag (Mamma)kommer att hålla koll på tiderna på min mobil.
Men det kommer att gå bra.
Kramar från oss alla